Bij een zakelijk conflict liggen de belangen van bedrijven of personen van één bedrijf
niet op één lijn. Als ondernemer zoek je een conflict niet op. In sommige situaties kun
je er helaas niet aan ontkomen. Het nadeel van een zakelijk conflict is dat het tot een
breuk met de klant, leverancier of partner kan komen.
We gaan eerst met onze opdrachtgever in gesprek om zeker te
weten dat men überhaupt wel bereid is het conflict op te lossen
en de Nederlands Sequestratie Kantoor het vertrouwen te
schenken het probleem op te laten lossen.
Als de bereid er is gaan we eerst het probleem inventariseren,
wat is er aan de hand en waar ging het fout. Vervolgens bepaald
de Nederlands Sequestratie Kantoor de strategie en neemt op
basis van een volledige volmacht de verantwoordelijkheid om
besprekingen aan te gaan.
Het doel is: zo snel mogelijk het conflict oplossen binnen de vooraf bepaalde kaders
en het achterhalen van de wederzijdse belangen en behoeften en zoek samen met
de tegenpartij naar een oplossing.
We kunne de tegenpartij proberen van inzicht te veranderen, dat is niet altijd even makkelijk. We willen een constructief gesprek voorbereiden op tot de kern door te kunnen dringen.
We doen er alles aan om op gelijke hoogte te komen, we zoeken de dialoog op basis van gelijkwaardigheid en dat is de interactie die de ander als positief zal ervaren.
De SeQuestor zal er alles aan doen het conflict zodanig aan te kaarten de de andere bereid is om te buigen en ook bereid is naar een oplossing te zoeken e niet direct de hakken in het zand te zetten.
1. Waar draait het echt om? Wat zijn de conflictkwesties voor beide partijen.
3. De onderlinge afhankelijkheid: welke relatie hebben de partijen? Hoe afhankelijk zijn ze van elkaar?
5. Implicaties: wat zijn de gevolgen van hun interactie voor het verloop van het conflictmaar ook voor mogelijk oplossingen?
2. Wie zijn de mensen in dit conflict? Denk aan persoonlijkheid, conflicthanteringstijlen dergelijke.
4. De interactie, en hoe gaan ze met elkaar om? Hoe reageren ze op elkaar?
6. Institutie: hoe ziet het ruime kader waar het conflict in plaatsvindt eruit? Welke invloed heeft dat kader?
7. Interventies: welke tussenkomsten zijn mogelijk? Wie kan ze uitvoeren? Wat probeerden ze zelf al en wat nog niet?
Aandeelhoudersgeschillen kunnen een bedrijf in moeilijkheden brengen en potentieel leiden tot een ongewenst einde, zoals een faillissement. Het is essentieel dat er een degelijke en betrouwbare bemiddelaar is om de belangen van alle betrokken partijen te beschermen en te streven naar een bevredigende oplossing.
Handelsgeschillen zijn helaas een veelvoorkomend fenomeen in de wereld van internationale handel. Of het nu gaat om contractbreuk, vertragingen in leveringen of betalingsproblemen, deze geschillen kunnen leiden tot complexe en langdurige juridische processen die kostbaar zijn voor alle betrokken partijen.
Copyright - Nederlands Sequestratie Kantooris een handelsnaam van Pieter E.J.T. Knabben.